Reissuun lähteminen jännitti todella paljon. Totta puhuen, en ole koskaan ajellut omalla autolla niin pitkiä matkoja yhden päivän aikana, vaan yleensä olen reissannut vain Imatra-Lappeenranta väliä. Suurin pelko Mikkelin kisoissa oli ulkokenttä ja vieraat esteet. Entäs jos Tin ei kestäkkään hallinnassa ja lähtee haahuilemaan muiden koirien ja ihmisten luo? Mitä jos vieraat esteet tuo rataan liikaa lisähaastetta? Entä jos Tin ei suostu menemään kontaktiesteille niiden erilaisen pinnan vuoksi? Mitenkä käy kun Tinin omistaja on mukana ja katsoo kisoja kentän laidalta? Näitä mietin ja stressasin ennen H-hetkeä.
Mikkelissä oli tuomarina Kroatialainen Alen Marekovic, joka on selvästi arvokisatuomari ulkomailta. Ainankin kun katsoi rataprofiileja ykkösluokilla. Kuulemma myös kakkos- ja kolmosluokilla oli hyvin vaikeita ja kiemuraisia ratoja. En kuitenkaan valita, sillä oli ihana päästä ulkomaalaisen tuomarin radoille. Ensimmäisenä oli hyppyrata, johon menin hieman varmistelufiiliksellä. Otin siis selvää miten Tin suhtautuu uuteen ympäristöön ja omistajan paikallaoloon. Ei kuitenkaan mitään ongelmaa radalla eikä radan läheisyydessä. Ainoa ihmetys koiran mielestä oli puukepit jotka ilmeisesti nappasi pujotellessa eri tavalla vasten kuin kotihallin muovikepit. Tämän takia hinkattiin keppejä jopa 7 kertaa ennen kuin päästiin jatkamaan radalla eteenpäin. Ensimmäiseltä radalta siis erittäin hyvä hylky.
Ensiviikonloppuna juostaan Imatralla ja käydään näyttelemässä.
Mitä toi LUVA tarkottaa? :D
VastaaPoistaHmm... mitenkähän ton nyt selittäis. Luva on luokanvaihtoon oikeuttava tulos. Eli kun on agilityn ykkösluokasta kolme luvaa, koirakko saa sertin ja siirtyy kakkosluokkaan. Ykkösluokassa luvan saa nollatuloksesta.
PoistaOnnea LUVAsta, ne olikin tiukassa! :) Syytä olla ylpeä.
VastaaPoistaKiitos! Ne tosiaan oli tiukassa näissä kisoissa.
Poista